CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, April 25, 2009

Malang Tidak Berbau...

Semalam saya dan rakan yang lain telah ke pusat membeli-belah di bangi atas beberapa urusan peribadi kami semua.. Pada waktu pulangnya, kami menggunakan perkhidmatan 2 teksi untuk menghantar kami pulang...Teksi yang pertama bergerak dahulu.... Saya menggunakan perkhidmatan teksi yang pertama bersama dua orang rakan yang lain.

Kemudian saya singgah di kafe atas beberapa urusan..Tidak sampai 5 minit kemudian, teksi yang kedua sampai dan rakan-rakan saya bergegas untuk berjumpa dengan saya..
Saya kemudiannya dikhabarkan dengan berita bahawa mereka melihat satu kemalangan di jalan Sg. Merab berdepan dengan pintu belakang pagar Kampus Pendidikan Islam kita...

Apa yang membuatkan saya terkejut adalah kerana mangsa yang terlibat merupakan ahli-ahli daripada batch PISMP sem 1 Ambilan Januari 2009.. Semasa kami di pusat membeli belah, kami memang telah berselisih bahu dengan mereka...Dan perkara yang tidak dijangka ini memberikan sedikit-sebanyak trauma kepada rakan-rakan saya yang terlibat..

Muhd Azman bin Azahar dan Mohamad Amirullah Muala Ismail ialah mangsa yang terlibat dalam kemalangan tersebut. Kemalangan dikhabarkan antara motorsikal dengan sebuah kereta.. Kecederaan luaran yang dikenal pasti adalah seperti luka akibat geseran di jalan raya semasa mereka terjatuh.. Hendak dipendekkan cerita, pada sebelah malamnya, saya mendapat berita bahawa Muhd Azman jatuh pengsan di tandas asrama lelaki blok B dan dikejarkan ke hospital... berita terakhir yang sampai ke telinga saya ialah Azman kini telah sedar namun masih berada di wad kecemasan dan masih dalam pemeriksaan doktor..... semoga rakan-rakan kita ini dalam keadaan selamat hendaknya....

Muhd Azman bin Azahar - Setiausaha Batch PISMP SEM 1 Ambilan Januari 2009


Mohamad Amirullah Maula Ismail - Exco Akademik JPP IPGM KPIS 09/10
p/s: Harap leh dpt bincng tk buat solat hajat tolak bala n minta keberkatan dari yang Esa ke atas batch kita...

0 comments: